سفارش از طریق واتساپ و یا تلفنی و یا حضوری انجام میگیرد

جهان زانتیا
جهان زانتیا

مقایسه زانتیا و ماکسیما

زانتیا و ماکسیما

خودروی ماکسیما و زانتیا از زمانیکه در ایران تولید شدن، تا به امروز رقيب یکدیگر اند و طرفداران دو آتیشه خاص خودشان را دارند. هر دو خودرو مزايا و معایبی دارند ولی با وجود همه این ها این دو خودرو با گذشت دو دهه از تولید در ایران، هنوز خوب کار میکنند.

ماکسیما

نیسان ماکسیما یک خودروی ژاپنی که بین سال های ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۳ در ژاپن تولید شد و در سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۹۱ در ایران تولید شد، این خودرو در زمان عرضه در ایران رقيبی به جز زانتیا نداشت و خبری از خودرو های کره ای نبود که باهاش رقابت کنن.

خیلی زود خودروی ماکسیما بین مردم معروف شد و توجهات بسیاری را به خودش جلب کرد. خودروی ماکسیما در آن زمان به خودروی لوکس و بزرگی معروف بود و در دو نسخه گیربکس اتومات و دستی در ایران عرضه شد. با وجود اینکه در سال ۹۱ تولید آن به پایان رسید، ولی همچنان بازار خرید و فروش آن خوب هست.

ماکسیما

پیشرانه ی خودرو

ماکسیما از یک موتور ۶ سیلند ۲۴ سوپاپ بهره می برد و دارای ۳۰۰۰ سی سی حجم موتور می باشد و حداکثر قدرت آن ۲۰۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقيقه می باشد در موتور این خودرو از زنجير تایم به جای تسمه تایم استفاده شده است که باعث کاهش هزینه های نگهداری می شود. و نیروی موتور از یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

شتاب صفر تا صد ماکسیما در حالت گیربکس دستی ۸.۴ ثانيه و در حالت گیربکس اتوماتیک ۹.۶ ثانيه می باشد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۰.۳ لیتر در حالت دستی و ۱۰.۷ لیتر در حالت اتوماتیک می باشد. البته مصرف سوخت این خودرو زیاد است ولی با توجه به اینکه باک این خودرو ۷۰ لیتر ظرفیت دارد، مشکل مصرف سوخت تا حد زیادی حل می شود.

نوع فرمان این خودرو هیدرولیکی می باشد و ترمز عقب و جلوی این خودرو دیسکی می باشد.

امكانات رفاهی

نمونه های تولیدی خودروی ماکسیما در ایران از امکانات زیادی برخوردار نیستن و اکثر امکانات جهانی این خودرو در ایران حذف شده مانند سانروف و گرمکن صندلی. از امکانات این خودرو می توان به کیسه هوای راننده و شاگرد، شیشه بالابر برقی عقب و جلو، تنظیم صندلی جلو به صورت برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و تنظیم برقی آینه های جانبی اشاره کرد.

با توجه به ابعاد ماکسیما، نبود سیستم سنسور دنده عقب و دوربین دنده عقب کمی آزار دهنده می باشد.

طراحی خودرو

خودروی ماکسیما در قسمت جلو، دارای چراغ های کمی خشن و از بغل خودرویی با طراحی ساده و در قسمت عقب با قرار دادن چراغ های بزرگ طراحی خود را بهبود بخشیده است. همچنین شرکت نیسان با قرار دادن بال بر روی صندوق عقب، ظاهر اسپرتی را به خودروی ماکسیما داده.

در طراحی داخل کابین، با یک داشبورد ساده روبرو می شویم که دارای امکانات کمی هست و داشبورد خودرو کمی خسته کننده هم می باشد ولی با توجه به اینکه خودرو در سال ۱۹۹۹ طراحی شده نمی توان انتظار زیادی ازش داشت.

خودرو از نظر فضای داخلی به خوبی عمل کرده و فضای بزرگ و راحتی را در اختیار سرنشینانش قرار میدهد.

با توجه به اینکه این خودرو را ژاپنی ها طراحی کردن دارای سواری نرم و راحتی هست ولی چون اکثر وزن این خودرو بر روی قسمت جلوی خودرو می باشد سر پیچ ها باید با احتياط حرکت کرد.

این خودرو توسط موسسه IIHS که در آمریکا قرار دارد تست شده و نتیجه نسبتا مناسب را به دست آورده البته در ایران با ترمز های ABS و EBD و ترمز کمکی BAS تولید شده است.

ماکسیما

 

ماکسیما

زانتیا

زانتیا خودرویی که در بین سال های ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۰ در ایران تولید شد، زانتیا از همون اول تولید توجهات زیادی را به خودش جلب کرده و بین ماشین بازها سریعا معروف شد. زانتیا به دلیل داشتن پیشرانه قوی و سیستم تعلیق معروفش باعث شد تبدیل به خودرویی پر شتاب و نرمی شود. در اینجا قصد داریم زانتیا ۲۰۰۰ را با ماکسیما مقایسه کنیم.

زانتیا ۲۰۰۰ می تواند ۱۳۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقيقه تولید کند که توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود و شتاب صفر تا صد آن ۹.۵ ثانيه است و وزن آن ۱۳۹۰ کیلوگرم و مصرف سوخت ترکیبی آن ۹.۱ لیتر می باشد و دارای ۶۵ لیتر ظرفیت باک می باشد.

زانتیا مانند ماکسیما امکانات رفاهی زیادی ندارد و دارای برف پاک کن هوشمند، سیستم تهویه مطبوع، آینه های جانبی برقی و ایربگ راننده و شاگرد می باشد.

در بخش طراحی، زانتیا دارای چهره ی خشن تری نسبت به ماکسیما است و شکل خاص صندوق عقبش زیبایی خاصی را به خودرو افزوده،

کابین زانتیا ساده بوده و مثل ماکسیما پس از مدتی از آن دلزده می شویم البته باید توجه کرد که هر دو خودرو در دهه ۹۰ میلادی طراحی شده اند.

اولين مزیت زانتیا نسبت به ماکسیما، سیستم تعلیق معروفش هست که باعث نرمی و راحتی زیادی برای سرنشینان شده است و خودرو به خوبی در پیچ ها تعادل خود را حفظ کرده.(برای مطالعه سیستم تعلیق زانتیا کلیک کنید.)

مزیت دیگر زانتیا نسبت به ماکسیما قیمت پایین تر آن می باشد و همچنین لوازم یدکی آن ارزان تر از ماکسیما است.

خودروی ماکسیما از نظر ایمنی از زانتیا بهتر عمل کرده و این درحالی است که زانتیا توانسته یک ستاره ایمنی از موسسه EURO NCAP بگیرد.

هر دو خودرو مصرف سوختشان بالا می باشد به دلیل داشين موتور قوی ولی ماکسیما به دلیل اینکه ۶ سیلند است، شتاب بیشتری دارد.

زانتیا

 

زانتیا

زانتیا

نتیجه گیری 

از نظر طراحی، زانتیا بهتر از ماکسیما عمل کرده، از نظر قدرت موتور ماکسیما عملکرد بهتری نسبت به زانتیا دارد ولی سیستم تعلیق زانتیا از ماکسیما خیلی بهتر عمل میکند و زانتیا در سرعت بالا خودروی مطمئن تری نسبت به ماکسیما است. یک مزیت دیگر زانتیا نسبت به ماکسیما، قیمت کمتر آن می باشد. البته اگر زانتیا ۳۰۰۰ را با ماکسیما مقایسه کنیم، در بخش شتاب زانتیا پیروز شده.(جهت مطالعه زانتیا ۳۰۰۰ کلیک کنید.)

تست تصادف ماکسیما:

 

تست تصادف زانتیا:

انتخاب با شماست میان دو خودروی فرانسوی و ژاپنی.

امیدوارم از خواندن این مقایسه لذت برده باشید.

جهت خرید لوازم زانتیا کلیک کنید.

 

زانتیا و ماکسیما

مقایسه زانتیا و ماکسیما

خودروی ماکسیما و زانتیا از زمانیکه در ایران تولید شدن، تا به امروز رقيب یکدیگر اند و طرفداران دو آتیشه خاص خودشان را دارند. هر

موتور زانتیا

انواع مدل های موتور زانتیا

زمانیکه اسم زانتیا رو میشنویم ناخوداگاه یاد موتور زانتیا و قدرت اش میفتیم خودروی زانتیا دارای ۱۱ نوع موتور می باشد که در بازار ایران

زانتیا

درگ های جنجالی زانتیا

زانتیا خودرویی است که از زمان تولید تا الان بخاطر سرعتش حسابی سر و صدا کرده است و درگ های زیادی رو با خودرو های