سفارش از طریق واتساپ و یا تلفنی و یا حضوری انجام میگیرد

جهان زانتیا
جهان زانتیا

پمپ ترمز زانتیا

نحوه عملکرد سیستم ترمز خودرو

وقتی از سیستم ترمز خودرو صحبت میشه ابتدا همه ی تصوراتمان به لنت خودرو معطوف میشه و از یک قطعه ی مهم و حساسی به نام پمپ ترمز چشم پوشی میکنیم ولی این قطعه یعنی پمپ ترمز مانند تمام قطعات دیگر خودرو نیاز به سرویس دوره ای دارد.

با توجه به اینکه خودروی زانتیا در دهه ۸۰ تولید شده است پس حتما باید به سیستم ترمز توجه کنیم و در اسرع وقت آن را به یک مکانیکی برده تا برسی های لازم صورت بگیرد.

نحوه کار پمپ ترمز

وقتی که پدال ترمز را فشار میدهیم باعث انتقال نيرو از پدال به بوستر می شویم و سپس بوستر، سیلند را به عقب فشار میدهد و باعث انتقال جریان روغن در لوله های ترمز شده. در واقع در این سیستم این پمپ ترمزه، که نیروی بیشتری به روغن(جهت مطالعه روغن زانتیا کلیک کنید.) وارد کرده تا در لوله های ترمز بتواند حرکت کند.

سیستم ترمز زانتیا
نحوه کارکردن سیستم ترمز

در این سیستم پیستون ها نقش تقویت قدرت نیروی وارد شده به روغن را دارند، بعد از آن روغن به لنت فشار آورده و باعث ایجاد ترمز در خودرو می شود.

در صورت خرابی پمپ ترمز دیگر سیلند ها و پیستون ها صحيح کار نکرده و نمی توانند نیروی لازم جهت انتقال روغن به لنت را فراهم کنند پس در نتیجه سیستم ترمز به مشکل می خورد و توقف خودرو مشکل می شود.

علائم خرابی پمپ ترمز

۱ـ عدم عملکرد ترمز

در این حالت ترمز خودرو به سختی گرفته می شود ولی اگر راننده ی خودرو با تجربه باشد می توان قبل از وقوع چنین اتفاقی آن را متوجه شده و برای رفع آن اقدام کند.

۲ـ نداشتن تعادل هنگام ترمزگیری

در این حالت هنگامی که اقدام به ترمز میکنیم خودرو به سمت راست و یا چپ کشیده می شود البته ناگفته نماند که راست و یا به سمت چپ کشیدن خودرو می تواند به دلیل لنت ترمز و یا بالانس نبودن چرخ ها نیز باشد.

۳ـ فشار بیش از حد به پدال

گفتیم که وظيفه سیلند و پیستون افزایش قدرت وارد شده به روغن می باشد ولی زمانیکه پمپ ترمز دچار مشکل شود، سیلند و پیستون به خوبی کار نکرده پس در نتیجه پدال ترمز را باید بیش از اندازه فشار دهیم.

پمپ ترمز زانتیا
پمپ ترمز زانتیا

نتیجه گیری

بهترین راه برای مطمئن شدن از پمپ ترمز سرویس های دوره ای آن توسط مکانیکی متخصص می باشد.

امیدوارم لذت برده باشید از این مقاله😊

جهت خرید لوازم ترمز زانتیا کلیک کنید.

 

زانتیا و ماکسیما

مقایسه زانتیا و ماکسیما

خودروی ماکسیما و زانتیا از زمانیکه در ایران تولید شدن، تا به امروز رقيب یکدیگر اند و طرفداران دو آتیشه خاص خودشان را دارند. هر

موتور زانتیا

انواع مدل های موتور زانتیا

زمانیکه اسم زانتیا رو میشنویم ناخوداگاه یاد موتور زانتیا و قدرت اش میفتیم خودروی زانتیا دارای ۱۱ نوع موتور می باشد که در بازار ایران

زانتیا

درگ های جنجالی زانتیا

زانتیا خودرویی است که از زمان تولید تا الان بخاطر سرعتش حسابی سر و صدا کرده است و درگ های زیادی رو با خودرو های